SELVA SEA BASS 5 HP SI.L. závesný lodný benzínový motor SF5A 5HP

Kód: SSBSIL
1 445,29 € / ks 1 175,03 € bez DPH
Skladom u dodávateľa
Môžeme doručiť do:
10.02.2025
Možnosti doručenia

Detailné informácie

Podrobný popis

Tento jednovalcový motor s objemom 118 cm3 vynikajúco kombinuje potrebu ľahkosti a výkonu. Inovatívny sací systém poskytuje motoru významné hodnoty krútiaceho momentu pri zachovaní extrémne nízkej spotreby paliva. Vďaka mazaniu pomocou vstrekovania oleja v saní je manipulácia a skladovanie mimoriadne praktické.

SEA BASS sú motory úplne novej generácie. Sú konštruované iným spôsobom ako bežné motory. Používajú tzv. suchý kárter, čo znamená že motor pracuje bez oleja v olejovej vani. Túto technológiu používa aj značka Porsche pri konštrukcii svojich motorov a dosiahla sa aj nižšia váha motorov. Pri preprave sa nemôže stať aby Vám olej vytiekol. Zásoba oleja potrebného na mazanie je v zásobníku umiestnenom pod krytom motora. Množstvo oleja na mazanie si SEA BASS dávkuje sám.Motor využíva energiu piesta v jeho spodnej časti, čo zabezpečuje tlak v sacom potrubí a tvorí efekt kompresora, čiže turba. Tento efekt vtláča zmes väčšou rýchlosťou do spaľovacieho priestoru, čo prináša lepšiu efektívnosť spaľovania. Týmto sa dosiahol aj väčší výkon pri nižšom obsahu motora.

Výkon 5 Hp
Výkon 3,7 Kw
Maximálne otáčky motora (ot./min) 5000/5500
Typ motora: 4-taktný SOHC
Zdvihový objem: 118 ccm

Výkon motora 5 HP
Výkon motora 3,7 kW
Max. otáčky 5000 / 5500 ot. / min
Obsah 118 ccm
Vrtanie x zdvih 56 x 48 mm
Počet valcov 1
Plnenie valcov 1 karb
Typ motora 4-takt OHC
Palivo natural 98
Nádrž interná 1,6 L
Zapaľovanie el.-mag. C.D.I
Štartovanie manuálne
Riadenie rukoväť
Dobíjanie 12 / 70 W*
Chladenie voda - nútené
Výfuk do vody
Tlmič vibrácii áno
Ovládanie D-N-R + 360°
Odklápanie 4 - stupne
Prevodový pomer 13 / 30
Vrtuľa 3 - listová
Dĺžka nohy C, L*
Suchá hmotnosť základnej verzie 23 kg

Legenda: pre závesné lodné motory SELVA
 
C   - krátka noha  ( odporúčaná výška zrkadla lode 381 mm )
L   - dlhá noha  ( odporúčaná výška zrkadla lode 508 mm )
XL - extra dlhá noha
UL - ultra dlhá noha
SI  - interná nádrž
EX - externá nádrž
E   - elektrický štartér s dobíjaním akumulátora
PT - power trim + titl - hydraulické zdvíhanie motora
ST - diaľkové ovládanie
D   - stály prevod
B   - rukoväť
360° - otáčanie v osi
EFI - Elektronické vstrekovanie paliva
L.P.D.F.I. - 2-taktný motor s priamym vstrekovaním paliva
* neštandardné, na objednávku, s príplatkom
-- nedodáva sa

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Len registrovaní používatelia môžu pridávať príspevky. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.

Nevypĺňajte toto pole:

Čo hľadať za modelovým označením XS a XSR.

Značka Selva ponúka motory vyrábané japonskou značkou Yamaha. Selva prevažne predáva japonské motory vo svojej bielej farbe bez akýchkoľvek zmien. Avšak pri modeloch XS a XSR ide trosku odlišnou cestou. Jednotlivé modely upravuje a označuje. Za číselným radom výkonu na kapote pridáva písmenové znaky. Tieto písmenové znaky sú označením akejsi evolúcie daného motora. Prvá evolúcia má označenie XS. Tento znak nesú motory nižších výkonnostných tried s malým výkonnostným rozdielom. Napríklad 5/9,9 hp alebo 40/50 hp resp. 40/60 hp. Najznámejším zástupcom je karburátorový motor s označením Piranha 5xs, kde ide o motor, ktorý je postavený na báze 9,9 koňového motora. Jednoduchou úpravou obohacovacej klapky a prívery akcelerátora znížila fabrika výkon motora z 9,9 koní na 5koní. Tým smeruje k dosiahnutiu menšieho výkonu a trojnásobnej životnosti oproti štandardnému modelu. Z praxe však vieme, že sa v prevažnej väčšine o tieto motory zaujíma široká verejnosť kvôli rýchlemu návratu k pôvodnému výkonu 9,9 koní. 

XSR je séria vstrekovaných motorov s úpravou mapy v riadiacej jednotke, čim motory dosahujú lepšiu akceleráciu, nižšiu spotrebu a väčší nominálny výkon. Do tejto skupiny patria motory pred a po úprave 40/66 koní, 40/70 koní, 100/109 koní, 115/127 koní, 150/173 koní. Veľa svetových testov lodných motorov túto sériu označuje za veľmi vydarenú. (Porovnávacie testy nájdete v sekcii TESTY). Pre príklad motor Selva  s označením 150XSR má nominálny výkon skoro až 173,5 koní so zníženou spotrebou paliva pri rovnakej životnosti.  Spotreba sa u tohto modelu znížila bezmála o 3,6 l na jednu hodinu. Selva na všetky svoje produkty ponúka záruku 2 roky.

selva-50-rokov

Označenia pre závesné lodné motory SELVA

C   - krátka noha
L   - dlhá noha
XL - extra dlhá noha
UL - ultra dlhá noha
SI  - interná nádrž
EX - externá nádrž
E   - elektrický štartér s dobíjaním akumulátora
EI  - elektrický štartér s dobíjaním akumulátora a zabudovanou batériou                                  
PT - power trim + titl - hydraulické zdvíhanie motora
ST - diaľkové ovládanie
D   - stály prevod
T   - absorber nárazu
B   - rukoväť                                                                           
360° - otáčanie v osi
EFI - Elektronické vstrekovanie paliva
L.P.D.F.I. - 2-taktný motor s priamym vstrekovaním paliva 

Niektoré modely nemusia byť k dispozícii vo všetkých krajinách alebo môžu mať rôzne neštandardné konské sily v závislosti na rôznych národných legislatívnych podmienkach. Údaje obsiahnuté v tabuľkách je potrebné považovať za orientačné a Selva ma právo na zmenu technických vlastností, materiálov, konštrukcie, váhy, atď bez predvčasného varovania alebo upozornenia.

>>Stiahnite si kompletný cenník všetkých motorov selva<<

Dvojtaktné závesné karburátorové motory

nie sú určené na inštaláciu do rekreačných plavidiel v rámci Európskej únie, pretože neboli certifikované pre splnenie výfukových plynov a hluk. požiadavky emisnej smernice 1994/25/EC v znení smernice 2003 / 44 / 15 30 50 60 ES týkajúce sa rekreačných plavidiel. Motory sú určené pre profesionálne použitie, záruka 12 mesiacov.