SELVA SEA BASS 5 HP SI.L. závesný lodný benzínový motor SF5A 5HP
Kód: SSBSILSúvisiaci tovar
Podrobný popis
Tento jednovalcový motor s objemom 118 cm3 vynikajúco kombinuje potrebu ľahkosti a výkonu. Inovatívny sací systém poskytuje motoru významné hodnoty krútiaceho momentu pri zachovaní extrémne nízkej spotreby paliva. Vďaka mazaniu pomocou vstrekovania oleja v saní je manipulácia a skladovanie mimoriadne praktické.
SEA BASS sú motory úplne novej generácie. Sú konštruované iným spôsobom ako bežné motory. Používajú tzv. suchý kárter, čo znamená že motor pracuje bez oleja v olejovej vani. Túto technológiu používa aj značka Porsche pri konštrukcii svojich motorov a dosiahla sa aj nižšia váha motorov. Pri preprave sa nemôže stať aby Vám olej vytiekol. Zásoba oleja potrebného na mazanie je v zásobníku umiestnenom pod krytom motora. Množstvo oleja na mazanie si SEA BASS dávkuje sám.Motor využíva energiu piesta v jeho spodnej časti, čo zabezpečuje tlak v sacom potrubí a tvorí efekt kompresora, čiže turba. Tento efekt vtláča zmes väčšou rýchlosťou do spaľovacieho priestoru, čo prináša lepšiu efektívnosť spaľovania. Týmto sa dosiahol aj väčší výkon pri nižšom obsahu motora.
Výkon motora | 5 HP |
Výkon motora | 3,7 kW |
Max. otáčky | 5000 / 5500 ot. / min |
Obsah | 118 ccm |
Vrtanie x zdvih | 56 x 48 mm |
Počet valcov | 1 |
Plnenie valcov | 1 karb |
Typ motora | 4-takt OHC |
Palivo | natural 98 |
Nádrž | interná 1,6 L |
Zapaľovanie | el.-mag. C.D.I |
Štartovanie | manuálne |
Riadenie | rukoväť |
Dobíjanie | 12 / 70 W* |
Chladenie | voda - nútené |
Výfuk | do vody |
Tlmič vibrácii | áno |
Ovládanie | D-N-R + 360° |
Odklápanie | 4 - stupne |
Prevodový pomer | 13 / 30 |
Vrtuľa | 3 - listová |
Dĺžka nohy | C, L* |
Suchá hmotnosť základnej verzie | 23 kg |
Legenda: pre závesné lodné motory SELVA
C - krátka noha ( odporúčaná výška zrkadla lode 381 mm )
L - dlhá noha ( odporúčaná výška zrkadla lode 508 mm )
XL - extra dlhá noha
UL - ultra dlhá noha
SI - interná nádrž
EX - externá nádrž
E - elektrický štartér s dobíjaním akumulátora
PT - power trim + titl - hydraulické zdvíhanie motora
ST - diaľkové ovládanie
D - stály prevod
B - rukoväť
360° - otáčanie v osi
EFI - Elektronické vstrekovanie paliva
L.P.D.F.I. - 2-taktný motor s priamym vstrekovaním paliva
* neštandardné, na objednávku, s príplatkom
-- nedodáva sa
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Len registrovaní používatelia môžu pridávať príspevky. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Čo hľadať za modelovým označením XS a XSR.
Značka Selva ponúka motory vyrábané japonskou značkou Yamaha. Selva prevažne predáva japonské motory vo svojej bielej farbe bez akýchkoľvek zmien. Avšak pri modeloch XS a XSR ide trosku odlišnou cestou. Jednotlivé modely upravuje a označuje. Za číselným radom výkonu na kapote pridáva písmenové znaky. Tieto písmenové znaky sú označením akejsi evolúcie daného motora. Prvá evolúcia má označenie XS. Tento znak nesú motory nižších výkonnostných tried s malým výkonnostným rozdielom. Napríklad 5/9,9 hp alebo 40/50 hp resp. 40/60 hp. Najznámejším zástupcom je karburátorový motor s označením Piranha 5xs, kde ide o motor, ktorý je postavený na báze 9,9 koňového motora. Jednoduchou úpravou obohacovacej klapky a prívery akcelerátora znížila fabrika výkon motora z 9,9 koní na 5koní. Tým smeruje k dosiahnutiu menšieho výkonu a trojnásobnej životnosti oproti štandardnému modelu. Z praxe však vieme, že sa v prevažnej väčšine o tieto motory zaujíma široká verejnosť kvôli rýchlemu návratu k pôvodnému výkonu 9,9 koní.
XSR je séria vstrekovaných motorov s úpravou mapy v riadiacej jednotke, čim motory dosahujú lepšiu akceleráciu, nižšiu spotrebu a väčší nominálny výkon. Do tejto skupiny patria motory pred a po úprave 40/66 koní, 40/70 koní, 100/109 koní, 115/127 koní, 150/173 koní. Veľa svetových testov lodných motorov túto sériu označuje za veľmi vydarenú. (Porovnávacie testy nájdete v sekcii TESTY). Pre príklad motor Selva s označením 150XSR má nominálny výkon skoro až 173,5 koní so zníženou spotrebou paliva pri rovnakej životnosti. Spotreba sa u tohto modelu znížila bezmála o 3,6 l na jednu hodinu. Selva na všetky svoje produkty ponúka záruku 2 roky.
Označenia pre závesné lodné motory SELVA
C - krátka noha
L - dlhá noha
XL - extra dlhá noha
UL - ultra dlhá noha
SI - interná nádrž
EX - externá nádrž
E - elektrický štartér s dobíjaním akumulátora
EI - elektrický štartér s dobíjaním akumulátora a zabudovanou batériou
PT - power trim + titl - hydraulické zdvíhanie motora
ST - diaľkové ovládanie
D - stály prevod
T - absorber nárazu
B - rukoväť
360° - otáčanie v osi
EFI - Elektronické vstrekovanie paliva
L.P.D.F.I. - 2-taktný motor s priamym vstrekovaním paliva
* Niektoré modely nemusia byť k dispozícii vo všetkých krajinách alebo môžu mať rôzne neštandardné konské sily v závislosti na rôznych národných legislatívnych podmienkach. Údaje obsiahnuté v tabuľkách je potrebné považovať za orientačné a Selva ma právo na zmenu technických vlastností, materiálov, konštrukcie, váhy, atď bez predvčasného varovania alebo upozornenia.
>>Stiahnite si kompletný cenník všetkých motorov selva<<
Dvojtaktné závesné karburátorové motory
nie sú určené na inštaláciu do rekreačných plavidiel v rámci Európskej únie, pretože neboli certifikované pre splnenie výfukových plynov a hluk. požiadavky emisnej smernice 1994/25/EC v znení smernice 2003 / 44 / 15 30 50 60 ES týkajúce sa rekreačných plavidiel. Motory sú určené pre profesionálne použitie, záruka 12 mesiacov.